fredag 6 november 2009

Vad händer i Malmö?

Vaknade så jag såg första nyhetsändningen på fyran denna morgon. Första nyheten var att en sprängladdning exploderat i Malmö tidigare på morgonen. Utanför Ice det lät som det var riktigt illa, men det verkar inte vara värre än när andra sprängladdningar gått av i Malmö, vilket i och för sig kanske är illa nog. Ingen skadad i alla fall, vilket är huvudsaken.

Jag blev mer upprörd när jag fick höra att älskade Orkanen brinner, jag såg framför mig hur hela byggnaden stod i lågor och alla böcker, soffor, stolar och allt annat bara försvann. Så illa verkar det dock inte vara, fasaden brinner, men det brinner inte inne i byggnaden. Detta är lugnande, men jag är fortfarande upprörd, jag skulle sitta där och plugga idag också. Men men, får göra ett försök till att plugga hemma.

För dig som vill veta mer om detta:

http://sydsvenskan.se/malmo/article564604/Restaurang-sprangdes.html

http://sydsvenskan.se/malmo/article564603/Glasfasaden-krossad-efter-brand.html

1 kommentar:

Unknown sa...

oj, inte meningen skrämma upp dig så på morgonen:)