fredag 10 juni 2011

Woohoo!

Idag sprängdes äntligen 15 000 ordsgränsen! Uppsatsen är så gott som färdigskriven, endast metodkapitlet saknas nu och nästa vecka ska jag gräva ner mig riktigt i detta. Samtidigt har en annan svårighet upptäckts. Tidigare har bekymret att inte nå upp till 15 000 ord legat i bakhuvudet hela tiden, därav glädjen att uppnå på-väg-gränser som 5 000, 10 000 osv. Nu är det istället det omvända, det känns som om ordräkningen bara ökar och ökar i dokumentet utan att jag använder mig av några. Börjar misstänka att jag senare kommer få sitta och ta bort onödiga stycken och ord, vilket inte uppskattas. Nåja, får oroa mig för det senare, nu ska jag njuta av att uppsatsen nästan är färdigskriven, (våndan som kommer när jag måste läsa igenom och bearbeta den ignoreras för tillfället), och sedan ta helg!
Ses nästa vecka!

Inga kommentarer: